Feliratkozás hírlevélre
Print Friendly and PDF

Dr. Sherri Tenpenny:
A Gardasil veszélyessége kezd kibontakozni

Forrás: NewsWithViews.com

Fordította: Szendi Gábor

Problémák a méhnyakrák elleni vakcina alkalmazásával 9 éves lányoknál.

Az ausztráliai Melbourne egyik külvárosában található Sacred Heart Girls' College öt iskoláslánya megbetegedett, amikor megkapta első, fiatal lányoknak szánt, méhnyak rák ellenes Gardasil oltását. Röviddel az oltás után 26 lány kereste fel a kampusz orvosi klinikáját; öt beoltottat felvettek a kórházba. Két lányt azonnal folyamatos megfigyelés alá helyeztek szédülés miatt, egynek pedig átmeneti bénulása és beszédvesztése lépett fel.

Az amerikai Oltások Káros Mellékhatását Jelentő Rendszer (VAERS) az ausztrál lányok tüneteihez hasonlókról számolt be. A 2006 júniusi törzskönyvezés óta 1261 negatív mellékhatást jelentettek. Íme néhány közvetlen példa a VAERS jelentéséből:

"A páciens közvetlenül az oltást követően az oltás helyén súlyos fájdalomról panaszkodott. Rázuhant az asztalra, és 10-15 másodpercre elájult. Hiperventillált. Fejfájásra, zavart látásra panaszkodott: látás vizsgálat normál eredményt mutat. A parkolóban sokat hányt és beszéde artikulátlanná vált. Sürgősségi osztályra küldték, ahol a neurológiai vizsgálat semmit nem mutatott, kivéve a szótalálási problémákat."

"A nőbeteg az első HPV oltás után elhagyva az orvosi szobát, elájult, majd hamarosan magához tért."

"Egy 14 éves lányt beoltottak Gardasillal. Arról számoltak be, hogy a beteg egy padon ült. Amikor a nővér kiment a szobából, a beteg elájult és elvágódott lezuhanva a padról. Azt jelentették, hogy nem biztos, hogy a beteg orra betört-e, de vérzett. Jelenleg az esemény további kimenetele nem ismert."

A VAERS egy passzív felügyeleti rendszer, amely a klinikumban dolgozók oltást követő súlyos egészségkockázatokról önként tett jelentéseire épül. Szülők szintén tehetnek jelentést. Bár a VAERS jelentések nem igazolják az oltások oki szerepét, egy figyelemfelhívó funkciót betölthetnek az oltások okozta egészségügyi kockázatokról.

Úgy becsülik, hogy a felírt gyógyszerek vagy oltások negatív hatásainak kevesebb mint tíz, de inkább 1-4%-át jelentik csupán. Ha csupán a Gardasil okozta negatív események 1%-át jelentik a VAERS-nek, akkor 126 000 akut egészségkockázat következett be kevesebb mint egy év alatt az oltás miatt. A hosszútávú neurológiai vagy immunrendszerbeli komplikációk teljességgel ismeretlenek. Teljességgel bizonytalan, vajon ezeknél a beoltott gyermekeknél a későbbiekben nem alakulnak-e ki termékenységi zavarok, rák vagy genetikai károsodás; mindezeket a Merck elismerten nem vizsgálta.

John Iskander, A Betegségellenőrző Központ immunizációs hivatalától úgy nyilatkozott, hogy: "Semmi okunk azt gondolni, hogy van ebben az oltásban bármi is, ami fokozná az ájulás valószínűségét." E megnyugtatás ellenére vannak ebben az oltásban összetevők, amelyek igenis okozhatnak a beoltottaknál szédülést és ájulást.

A hisztidin egy fehérje, amely könnyen alakul át hisztaminná, amely kivörösödést, duzzadást, viszketést és allergiás reakciót okozhat. Ez kitágítja a hajszálereket, melynek következtében leesik a vérnyomás és az emberek elájulhatnak.

Az oltóanyag Polysorbate 80-at is tartalmaz. Ez egy hatóanyag, amit krémekben és testápolókban, orvosi készítményekben szoktak hazsnálni. A Polysorbate 80 végzetes reakciókat válthat ki, pl. anafilaxiás sokkot, amelyet hirtelen vérnyomás esést, csalánkiütést és légzési nehézségeket okozhat…és az emberek elájulhatnak.

Az oltást követő ájulási rohamnak súlyos következményei lehetnek. Az Archives of Pediatric and Adolescent Medicine-ben 1997-ben közölt cikk 697 oltás utáni ájulás esetétdolgozta fel, amelyeket a VAERS-nek jelentettek 1990 és 1995 között. Az eswetek több mint 97%-a az oltás után 30 percen belül következett be, ami az oki kapcsolatot támasztja alá. Hat beteg ezek közül súlyos fejsérülést szenvedett el, úgymint koponyatörést, agyvérzést és agyzúzódást. Három betegen agyműtétet kellett végrehajtani, s kettő közülük 6-24 hónapon át lábadozott. Az oltás utáni szédülést és ájulást tehát nem szabad könnyedén venni.

Ausztráliában az oltási program a következő hónapban folytatódik. "A tantestület bízik abban, hogy ez az oltási program biztonságosan ajánlható az iskolásoknak", mondja Christopher Dalton, az iskola elöljárója. "A Human Services Victoria részlegével és a városi Monash Immunizációs Szolgálattal fogjuk kidolgozni az immunizálás programját."

A feltevés az, hogy a betegség és a szédülés "normál reakció" az oltásra. Az elsőrendű tétel az, hogy "Van egy vakcinánk, és mi használni is fogjuk".

 

A szájtomon olvasható cikkek a Gardasilról:

 

 

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Feliratkozás hírlevélre