Feliratkozás hírlevélre
Print Friendly and PDF

Nem hivatalos vitaminajánlásom

Nagy felelősség vitamin adagolásban ajánlást tenni, ezért is nevezem szubjektív ajánlásnak az alábbiakat. Mivel az egys szerzők, szervezetek vitaminajánlásai igen eltérőek, így egy konkrét ajánlásra sem akarnék hivatkozni, hanem ajánlom azt, amit én magam évek óta szedek. Ezek az adatok nem hasraütésre vannak kitalálva, sok búvárkodás áll mögötte, de ettől még bizonyos értelemben személyes meggyőződésemet tükrözi.
2013 novemberében megjelenik a vitaminokról szóló könyvem, addig marad az alábbi ajánlás.

Ajánlásom
C vitaminból a legjobb a lassú felszívódású, de ha ez drága, akkor jó a bármilyen. A mennyiség 2000-4000 mg közt szoktuk javasolni. Mindenképen a nap folyamán szétosztva kell bevenni, az egyenletes vérszint biztosítására. (A C-vitaminról bővebben itt olvashat)
D vitaminból 2-6-10 000 NE szükséges télen, testsúlytól függően.(Gyerekeknek 13 testsúly kilogrammonként az abszolút biztonságos az 1000 NE, de nyugodtan lehet ezt kettővel megszorozni). Ha aggódik a D-vitamin túladagolás miatt, legjobb időnként megméretni, valószínűleg meg fog lepődni, milyen alacsony a D vitamin pótlás ellenére.) A D-vitamin adagolásról itt olvashat. Továbbá ajánlom figyelmébe a D-vitaminról szóló könyvemet, amelyben összefoglaltam mindazt, amit ma a D-vitaminról érdemes tudni. Szerintem életbevágó megtudni, mi mindenre hat a D-vitamin, és mi mindent okoz a hiánya. A könyvről itt tájékozódhat. Fontos a D-vitamin mellé megfelelő mennyiségű magnéziumot szednie.
A D-vitamin K2 vitamin szedése nélkül komoly problémákat okozhat az évek során. A felszívódott kalcium nem a csontokba, hanem az erekbe és a lágyszövetekbe rakódik le. Ezért a K2 vitamin szedése kiemelt fontoságú. Erről itt olvashat.
E-vitaminból 400 NE szükséges legalább, de a kevert fajta, nem a csupán alfa-tokorefolból álló változat. Azok az E-vitamin készítmények a megfelelők, amelyekre az van írva, hogy természetes eredetűek, vagy Mix.(Az E-vitaminról itt olvashat részletesebb írást.)
A-vitaminból 5000 NE javasolt naponta. Az A-vitamin veszélyeiről fontos tudnia, sokan túladagolásban szenvednek, mert az A-vitamin bizonyos elővitaminjai felhalmozódhatnak a szervezetben. Erről itt olvashat.


Vitaminokról szóló könyvemben több, mint 300 oldalon át foglalom össze a vitaminkutatás legújabb eredményeit, minden vitamin kapcsán korrekt ajánlást fogalmazok meg. Részletesen elemzem még a kalcium és magnézium szerepét és pótlásának szükségességét is.

A folsav (B9) vitamin rosszul hasznosul, erről itt olvashat
Fontos volna még K-vitamint is szedni, ami az újabb eredmények szerint a D-vitamin hatását egészíti ki, erről olvashat itt: Ugyanezeknél általában a többi vitamint is megveheti.

Jó egészséget: Szendi Gábor

 

 

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Feliratkozás hírlevélre