Feliratkozás hírlevélre

Print Friendly and PDF

Nem hivatalos vitaminajánlásom

Nagy felelősség vitamin adagolásban ajánlást tenni, ezért is nevezem szubjektív ajánlásnak az alábbiakat. Mivel az egyes szerzők, szervezetek vitaminajánlásai igen eltérőek, így egy konkrét ajánlásra sem akarnék hivatkozni, hanem ajánlom azt, amit én magam évek óta szedek. Ezek az adatok nem hasraütésre vannak kitalálva, sok búvárkodás áll mögötte, de ettől még bizonyos értelemben személyes meggyőződésemet tükrözi.
2018 januárjában megjelent a vitaminokról szóló Új vitaminforradalom könyvem második, bővített kiadása, ami megrendelhető a kiadótól 20% kedvezménnyel, ingyenes házhozszállítással

Az új koronavírus helyzetben a következő cikkemet ajánlom elolvasásra (és követésre): Szendi Gábor: Új típusú védekezés a koronavírussal szemben

Ajánlásom
C vitaminból a legjobb a lassú felszívódású, de ha ez drága, akkor jó a bármilyen. A mennyiség 2000-4000 mg közt szoktuk javasolni. Mindenképpen a nap folyamán szétosztva kell bevenni, az egyenletes vérszint biztosítására. (A C-vitaminról bővebben itt olvashat)
D-vitaminból 2-6-10 000 NE szükséges télen, testsúlytól függően.(Gyerekeknek 13 testsúly kilogrammonként az abszolút biztonságos az 1000 NE, de nyugodtan lehet ezt kettővel megszorozni). Ha aggódik a D-vitamin túladagolás miatt, legjobb időnként megméretni, valószínűleg meg fog lepődni, milyen alacsony a D-vitamin pótlás ellenére.) A D-vitamin adagolásról itt olvashat. Továbbá ajánlom figyelmébe a D-vitaminról szóló könyvemet, amelyben összefoglaltam mindazt, amit ma a D-vitaminról érdemes tudni. Szerintem életbevágó megtudni, mi mindenre hat a D-vitamin, és mi mindent okoz a hiánya. A könyvről itt tájékozódhat. Fontos a D-vitamin mellé megfelelő mennyiségű magnéziumot szednie. A D-vitaminszedés "titkairól" itt olvashat.
A D-vitamin K2 vitamin szedése nélkül komoly problémákat okozhat az évek során. A felszívódott kalcium nem a csontokba, hanem az erekbe és a lágyszövetekbe rakódik le. Ezért a K2 vitamin szedése kiemelt fontoságú. Erről itt olvashat.
E-vitaminból 400 NE szükséges legalább, de a kevert fajta, nem a csupán alfa-tokorefolból álló változat. Azok az E-vitamin készítmények a megfelelők, amelyekre az van írva, hogy természetes eredetűek, vagy Mix.(Az E-vitaminról itt olvashat részletesebb írást.)
A-vitaminból 5000 NE javasolt naponta. Az A-vitamin veszélyeiről fontos tudnia, sokan túladagolásban szenvednek, mert az A-vitamin bizonyos formái (a retinolok) felhalmozódhatnak a szervezetben. Erről itt olvashat. Ugyanakkor fontos tudni, hogy az A- és a D-vitamin hasznosulásához és a túladagolás elkerüléséhez mindkettőt kell szedni. Ha elég sok a D-vitamin, kevésbé kell aggódni az A-vitamin túladagolás miatt.

A folsav (B9) vitamin rosszul hasznosul, erről itt olvashat. Ezért folsav helyett folátot kell szedni.

Fontos kolint is szedni, lásd. erről itt!

Az általam megbízhatónak ítélt vitaminokat forgalmazó cégek listáját ezen az oldalon találja. Az egyes logókra kattintva eljut az adott cég általam is javasolt termékeinek a felsorolásához. Mindegyik banner elvezet a konkrét termék oldalára. Figyeljen az igénybe vehető kedvezményekre, ami mindig fel van tüntetve a banneren!

Ez az ajánlás a minimumra korlátozódik. Nagyon fontos az omega-3 nagyobb mennyiségben való fogyasztása is, és még számos étrendkiegészítő létezik, amelyek fogyasztása számos további előnnyel jár. Ezeket különböző cikkeimben ismertetem.

Jó egészséget: Szendi Gábor

 

A Google adatkezelési elvei

 

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Feliratkozás hírlevélre